CAPRESE-, A MANDULÁS CSOKOLÁDÉTORTA

2019. november 10., vasárnap







HOZZÁ:  200 g nádcukor, 200 g puha vaj, 4 szétválasztott tojás, 1 nagy csipet só, 200 g mandulaliszt (vagy finomra őrölt, blansírozott fehér mandula), 200 g durvára őrölt csokoládé
a cicomáz pedig: pár apró szárított őszi levél, porcukor, narancslikőrrel vagy narancsvirág vízzel, vaníliás cukorral kevert tejszín

Ez a csokoládéval és mandulaliszttel kevert, nagyon egyszerű, elronthatatlan süti, nem véletlenül hódította meg a világot. Portugál cukrászok a mandulát gesztenyével, Sári dédmamám százéves szakácskönyvében pedig őrölt dióval helyettesíti. Nem hiányzik róla sem csokibevonat, sem karamellöntet, úgy jó, ahogy van. A világhálón is rengeteg recept kering, végül maradtam a sajátunknál, ami valójában egy egyensúly tészta - a hozzávalók mindegyike ugyanolyan súlyú.

Teljesen más lesz a sütemények állaga, ha ugyanazokat az alapanyagokat más sorrendben adjuk egymáshoz. Az volt az elképzelésem, hogy a torta belseje, nem egy brownie-szerű csokis massza lesz, hanem a mandula és a csokoládé megtartja saját jegyeit. Ezért a csokoládét nem olvasztottam fel, hanem inkább őrölve adtam a többiekhez. Lehet, hogy hagyhattam volna még darabosabban, majd legközelebb kipróbálom úgy is.

A tojások fehérjét egy nagy csipet sóval és a cukor felével kemény habbá vertem, kézi, elektromos habverővel. A vajat a cukor másik felével habosra kevertem az elektromos habverővel, majd egyenként hozzáadtam a tojások sárgáját, majd a mandulalisztet és az őrölt csokoládét és végül a felvert habot. Kivajazott, kakaóporral meghintett tortaformában, kb. 40 perc alatt, 185 fokon sütöttem, tűpróbával. Miután teljesen kihűlt, tortatálra tettem és díszítettem.




nem szükséges hűtőben tartani.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése