VADASMÁRTÁS KÍVÁNSÁGRA

2019. november 10., vasárnap



Gabi kérte, hogy írjak egy jó vadasmártás néven futó szósz receptet. Vad nem volt ugyan hozzá, viszont főtt marhahús igen, meg pár szál sárgarépa is. Zsemlegombóc helyett vajban körbepirított maceszgombóccal került a tányérra.

HOZZÁ: adagonként 3  közepes sárgarépa tisztítva, felkarikázva, 1/2 citrom reszelt héja, 1 evőkanál nádcukor, 1 teáskanál mustár, 1 közepes fej hagyma apróra vágva, só

A sárgarépát a citromhéjjal, annyi vízben amennyi ellepi, puhára főztem. A felforrósított olajon a hagymát lepirítottam, sóztam, elkevertem a cukorral, kevergetve hagytam karamellizálódni, hozzáadtam a mustárt, majd a főtt sárgarépával együtt, botmixerrel krémesre mixeltem, ízeit számra igazítottam (tehát citromlével lehet savanyítani, mézzel, cukorral édesíteni, mustárral, ecettel tovább vadítani). Szűrőn átpasszíroztam, újraforraltam, kész is. A szokásoktól eltérően, tejföl, liszt nélkül még finomabb, intenzív ízű mártás. Ez egy alaprecept, a főzővízbe mehet még pl. babérlevél, borókabogyó, lehet húslevesben kifőzni sárgarépát, lehet még hozzáadni más gyökérzöldségeket. Lehet felezett magozott olíva-, és kapribogyóval a végén megszórni, citromlével locsolni... Hozzá a marhahúst ujjnyi szeletekre vágtam, felforrósított vaj-olaj keveréken lassan felmelegítettem, a végén vékony kérget sütöttem köré, mint a maceszgombócoknál is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése