éves, kötelező fekete cseresznyés

2016. június 12., vasárnap





Beérett a szomolyai fekete cseresznye. Hiába, mindenféle gyümölccsel elkészíthető ez a süti, de én leginkább így szeretem, a sötét cseresznye és joghurtos piskóta keverékével. 
HOZZÁ: 1 kg fekete cseresznye, 3 tojás, 25 dkg világos nádcukor, 1 evőkanál zsír /liba vagy manga/, 25 dkg átszitált sima liszt, 1 sütőpor, 1 csipet só, 1 teáskanál vanília kivonat, 2 citrom leve, 2 dl joghurt
1. A cserit lemostam, kimagoztam. 2. Az egész tojásokat a nádcukorral tejszínhab állagúra vertem, a zsírt hozzákeverve tovább habosítottam és hozzászitáltam a sóval és sütőporral elkevert lisztet. 3. Majd adtam a többihez a joghurtot, a citromlevet és a vaníliakivonatot. 4. A lazán, homogénné kevert krémet, kiolajozott, kilisztezett tepsibe terítettem és egyenletesen rászórtam a magozott cserit. 5. 180 fokon kb. 25 perc alatt készre sült. Tetejét melegen megszórtam porcukorral. Klasszul rá is olvadt. Legfinomabb miután teljesen kihűlt, de ehhez akkor egy rejtekhely  is kell. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése