Memory

2014. augusztus 8., péntek

A memóriám egyre romlik, így nem emlékszem hol olvastam a thai mogyorós öntet receptjét, ahol pár hozzávalóból készült egy rém egyszerű krémes mártás. A mogyoróvaj sem túl gyakori nálunk, viszont a rossz emlékezetem ellenére még élénken él bennem, amikor húsz éve először kóstoltam Kanadában. Nyelvtanárunk, Jeff áradozott kedvenc gyerekkori sportszeletéről és nagyon bután néztünk rá az első falat után. Irtó sós és irtó édes, ragacsos bikinigyilkossal küzdöttünk és sok-sok évig eszembe sem jutott, amíg ki nem derült, hogy a kisebbik fiam kedvenc csokija. Hogy, hogy lett az, arról sajnos nincsenek emlékeim.
Minden fejben dől el, ezért először hagytam megnyugodni az elmém, hátha a lázas kutakodás után hirtelen mégiscsak bevág, hol találom az eredeti receptet, de nem történt semmi. Csak annyi, hogy gondoltam most már nem várok tovább.  Úgyhogy ennyi blabla után itt az én mogyorókrémes receptem. 
Először és nem utoljára készítettem el, az biztos.

HOZZÁ: 3 evőkanál Reeses vagyis Hershey's mogyoróvaj (bármilyen márkájú jó szerintem), 3 dl kókusztej, 2 evőkanál almaecet, fűszerpaszta: 1 evőkanál olaj, 2 gerezd fokhagyma, 4 újhagyma felkarikázva, 1 evőkanál korianderzöld, 1 mokkáskanál koriandermag, 1 mokkáskanál  köménymag, 1 mokkáskanál őrölt csili, citrombors, só, 2 evőkanál víz. A fűszerpasztához az olajon átforgatom az alapanyagokat, felöntöm a vízzel és összeforralom, botmixerrel pürésítem és rászűröm a kókusztej,  mogyoróvaj, almaecet keverékre. Közepes hőmérsékleten az egészet összeforralom kb. 5 perc alatt.  

A csirkéhez, 2 tanyasi csirkemellfilét összevágok, kávéskanál sáfrány, 1 evőkanál kukoricacsíra olaj, citromos só, citrombors keverékében megforgatom. forró serpenyőben kisütöm. Az, hogy rizs passzol mellé nem kérdés, viszont legközelebb több zölddel fogom kiegészíteni, kevés vajon átforgatott mángold vagy pak choi fogja szebbé tenni. Most újhagyma karikákkal, őrölt - sótlan - pörkölt mogyoróval és kókuszcsipszel cicomáztam. 

4-en ettük. Mogyoróvajat, Reeses csokit a Culinarisban és az Angol élelmiszerboltban lehet általában kapni. A kis légy bátortalanul továbbrepült. Te, hogy állsz a mogyoróvajjal?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése