hortenzia vacsora

2014. július 19., szombat



Mászkáltam reggel a kertben. A hortenziabokraink megkezdték a színváltást, ez azt jelenti, hogy túl vagyunk a nyár felén. Ilyenkor a rózsaszín szirmok egyenként és lassan, nyugodt fakózöld tónusba fordulnak. Minden szirom máshol tart a saját útján, mégis valami egész különleges összhang van köztük. Ahogy ott álltam, eszembejutott a színekről, a sóska, a karalábé és a bárány. Na, pont ez a három dolog az, ami nagyon összepasszol. Legalább annyira, mint a hortenziaszirmok. Így lett a reggeli szirmokból nyáresti vacsora.


BÁRÁNY SÓSKÁVAL és KARALÁBÉVAL

BÁRÁNYHOZ: 50 dkg darált bárányhús, 2 közepes lilahagyma, 1 evőkanál kukoricaolaj, 1 kávéskanál apróra vágott friss vagy szárított mentalevél, citrombors, só, 3 evőkanál víz
A nagyon apróra vágott hagymát a borssal, sóval, mentával összepirítom, rádobom a húst.  Amikor a bárány pirulni kezd, hozzáöntöm a vizet és kb. 8 perc alatt nagy lángon készresütöm, lefedve félreteszem.
SÓSKÁHOZ: 50 dkg sóskapüré, 2 dl tejszín, 1 evőkanál liszt, só, cukor
A hortenziák megcsodálása után rögtön le is szedtem a sóskát, többször váltott vízben átmostam és kevés vízben puhára pároltam. Botmixerrel pürésítettem és az egészet átpasszíroztam. A sóskakrémet tejszínes habarással sűrítettem, sóztam és egy kevés cukorral édesítettem.
KARALÁBÉHOZ: 2 gumó vajkaralábé tisztítva és apró kockára vágva, 1 evőkanál vaj, 1 dl tejszín, 1 evőkanál cukor, só
A karalábét a forró vajon megfuttattam és roppanósra pároltam, hozzátettem a sót és a cukrot, enyhén karamellizáltam és a tejszínnel összeforraltam. Üvegpoharakba töltöttem, úgy, hogy a hús- és karalábérétegeket tömörítettem, hogy a sóska ne áztassa el. Langyosan vagy hidegen kanalazható bébipapi felnőtteknek. 6 pohár lett.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése