Muci a málnásban

2014. július 8., kedd

Imádom a málnát!  -és imádom a csokirolád alapreceptemet is. Mindkettő tökéletes egész önmagában, ezért tudják egymást végtelen magasságba emelni. Mindegy, hogy állítva, vagy fektetve, terítve vagy tekerve. Most ez következik.


HOZZÁ: 7 tojássárgája, 10 dkg átszitált porcukor, 8 dkg kakaópor (elkötelezett vagyok a Valrhona, 100% cacao iránt), 6 tojásfehérje, 1 nagy csipet só, 1 teáskanál vanília kivonat
friss málna, tejszínhab, málnalekvár
Egy lapos tepsibe sütőpapírt terítettem, ujjaimmal beolajoztam. Kb. 5 perc alatt, magas fokozatú habverővel a tojássárgáját a porcukorral világos és könnyű krémmé kevertem. A felvert tojáshab negyedét a sárga krémhez tettem, beleszitáltam a kakaóport, majd jött a maradék tojáshab a sóval és a vaníliával. Ezt a masszát óvatosan és egyenletesen simítottam a sütőpapírra és 180 fokon, 10 percig sütöttem. Akkor jó, ha a teteje már száraz, de nem kezd még keményedni. Sütőből kivéve 10 percig pihentettem, ezalatt kissé összeesik, de sebaj, majd egy másik sütőpapírt megszórtam kakaóporral és az elkészült sütilapot átborítottam. Az első sütőpapírt lehúztam róla, a második papírral együtt pedig szorosan feltekertem. Megvártam, hogy teljesen kihűljön. Közben főztem egy kis málnalekvárt, aminek egy részét frissen felvert tejszínhabbal összekevertem. A roládot kitekertem és vékonyan megkentem málnalekvárral. Óvatosan újra feltekertem és jól behűtöttem. Friss málnával és a tejszínhabos málnakrémmel lett belőle málnás desszert.

A málna, állag- és ízvesztés nélkül, az egyik legjobban fagyasztható gyümölcs. Ezért szinte egész évben van belőle a mélyhűtőben és mindig frissen készítem a lekvárt a sütik mellé. Amikor meg éppen érik, rosszullétig szedjük és esszük magunkat vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése