eszelős nyári ebéd

2014. június 30., hétfő

Tisztára rákfarkak nizzai mártással, de nem lehet az, mert se rák, se nizzai mártás nincs benne. A friss rántott tök kaporszósszal különben is sokkal - sokkal több. Nyárikonyha emlék, falvédő betűzés, örök június, tojáskeresés, kaporszedés, enyém az első roppanós forró, fújós falat és a hideg utolsó is ...




HOZZÁ: zsenge főzőtök, más néven spárgatök (nem, nem vajtök ahogy mostanában sokan hívják, a vajtök sárga húsú sütőtök féle) liszt, tojás, zsemlemorzsa, a sütéshez kukoricaolaj, sópehely

A RÁNTOTT TÖKHÖZ a tököt lehámoztam, belsejét kanállal kivájtam, 1 centiméteres cikkekre vágtam. Lisztbe, tojásba, házi zsemlemorzsába forgattam és forró olajban (amennyi ellepi), aranyszínűre sütöttem. Utólag sóztam, hogy ne engedjen levet. Így kívül roppanós, belül krémes maradt.

HOZZÁ: 5 dkg vaj, 5 dkg liszt, 5 dl tej,  nagy marék megmosott, szártalanított kaporzöld, só, citrombors, cukor

A KAPORSZÓSZHOZ  A vajon a lisztet megfuttattam, a tejjel felengedtem, összeforraltam, hagytam besűrűsödni, az apróra vágott közönséges kerti kaporral, sóval, citromborssal és cukorral ízesítettem. Az egészet selymesre és nagyon zöldre turmixoltam.

A frissen sült tökfarkakat a kaporszószba tunkoltam. Hokedlin ülve, evőeszköz nélkül jó eszegetni, hogy minden ujjunkat nyalogathassuk utána. Egy pohár zöld veltelini fröccs passzol mellé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése