OLIVÁS KAKAÓTORTA, FELEJTHETETLEN KAKAÓKRÉMMEL

2021. március 15., hétfő

... huhhh, ezzel a recepttel régóta adós voltam, most végre itt van, újra sütöttem mert egy hatéves unokának igencsak kijár egy ilyen brutál torta. Először a LILA FÜGE -ÜNNEP 2017-ben jelent meg. Ilyen klasszikus tortákat ma már ritkábban sütök, a hozzá tartozó klasszikus sütő-, tortaformából pedig ki vagyok ábrándulva, ugye az a 26 cm átmérőjű, levehető karimájú, teflonbevonatos, rémunalmas verzió. Ahhoz, hogy szép vékony tortarétegeink legyenek (lehetőleg háromnál több), érdemes kisebb átmérőjű, ugyanakkor magasabb tortaformát használni, akár kettőt is, hogy inkább magas, mint széles formával játsszunk, amit aztán az alkalomhoz illően dekorálhatunk kedvünkre. A sötét színű tortaalapoknál, mindig kakaóporos szórást használok liszt helyett. A krémhez egy ősrégi receptet használok, az eredeti kávés, amit pedig egy Stahl magazin karácsonyi kiadásához készítettem még, egy fatörzs torta alkotó elemeként. A krémből a kávét, a még kifinomult ízlelésű gyerekek miatt, most is elhagytam. 

HOZZÁ: 

A tortához, 4 egész tojást habosra kevertem 300 g porcukorral, hozzákevertem 2,5 dl zsíros joghurtot, 2 dl olívaolajat. 200 g lisztet egybeszitáltam 100 g cukormentes kakaóval - Valhrona 100% - , 1 kk szódabikarbónával, 1 tk sütőporral (utólagos véleményem szerint, ebből a sütőpor elhagyható, a szódabikarbóna megteszi a hatását egyedül is), 1 nagy csipet sóval, 1 nagy teáskanálnyi kukoricakeményítővel és a folyékony alkotókkal együtt homogén masszává kevertem. Kiolajozott, kakaóporral hintett tortaformában, 180 fokon, kb 35 perc alatt sütöttem készre és teljesen kihűtöttem.

A krémhez, 240 ml tejszínt 300 g kristálycukorral egybefőztem, hozzákevertem 120 g cukormentes kakaót - Valhrona 100% -,  nagy csipet sót, majd 80 g puha vajat. A keveréket egy lapos sütőlemezre öntöttem, hidegre tettem, hogy gyorsan kihűljön. 220 g friss és puha vajat közben elektromos habverővel kihabosítottam, majd a kihűlt kakaós krémet folyamatosan hozzáadagoltam, amíg összeállt szép habos kakaókrémmé. 

A kihűlt tortát egyenlő vastagságú lapokká szeleteltem és megtöltöttem az elkészült krémmel, az oldalát is bevonva. Hagytam hidegen egy éjszakát. Tálalás előtt kb. 20 perccel érdemes szobahőmérsékletre tenni, majd felvert, vaníliás tejszínhabbal együtt kerüljön az asztalra, ami lágyítja az intenzív ízeit.  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése