TÚRÓS PITE

2021. január 10., vasárnap






PITETÉSZTA
Rögtön azzal kezdem, hogy ez a mennyiség jóval több, mint amennyit én a saját sütőtepsimhez használni szoktam. Ehhez a pitéhez a tészta kb hatvan százalékát használtam fel, a többi még a hidegen pihen, majd valamit még ma sütök belőle. A felhasznált tésztát a túró mennyiségéhez mértem. A maradék pitetésztát egyszerűen csak vékonyra nyújtva, pl korongokra szaggatva, párosával savanyú, sűrű lekvárral ragasztva, tetején csokimázzal máris az ischlernél tartunk. Mielőtt újra elkalandoznék inkább írom a hozzávalókat. 
600 g sima liszt, 1 kávéskanál szódabikarbóna, 250 g hideg vaj, 200 g nádcukor, 3 tojás sárgája,  1 kezeletlen citrom reszelt héja és leve, 2 nagy csipet só, 200 g tejföl. A hozzávalókat sima, rugalmas tésztává gyúrom, gombócba formázva, fóliába csomagolva, hűvös helyen, minimum 1 órát pihentetem. 



TÚRÓKRÉM
Ez a túrókrém önállóan, a pitetészta ölelése nélkül is elkészíthető. Ilyen esetben, egyszerűen egy kivajazott, mandulaliszttel meghintett formában megsütöm, mellé fűszeres gyümölcsresztit vagy vaníliaöntetet társítok. 
120 g puha vaj, 60 g porcukor, 4 tojás sárgája, 60 g tejföl, 2 evőkanál sima liszt, 600 g áttört túró, 4 tojás fehérje, 1 csipet só, 120 g porcukor, 8-10 szem lemosott és papírtörlőn leszárított, aszalt sárgabarack apróra vágva és 2 evőkanál narancslikőrbe áztatva (frissen reszelt citromhéj is mehet bele, bár akkor erősen elmegy a reszelt citromhéj íz irányába :D)
A vajat a porcukorral habosra kevertem és egyenként hozzáadtam a tojássárgákat, majd a tejfölt, lisztet. Ehhez a krémhez, tovább keverve jött a túró, majd óvatosan hozzákeverve a porcukorral, sóval felvert kemény tojáshab és a beáztatott sárgabarack kockák.



A pitesütő tepsim kivajaztam és liszttel meghintettem. A sütőt 200 fokra előmelegítettem. A felhasznált mennyiségű pitetésztát két részre osztottam, kinyújtottam. Első részt a tepsibe terítettem, villával megszúrkáltam, a túrókrémmel egyenletesen befedtem. A másik pitetésztával pedig betakartam, 1 tojás sárgája és 1 evőkanál tejföl és 1 evőkanál víz keverékével lekentem, maradék kis darabokkal díszítettem.
A sütő hőmérsékletét 180 fokra visszavettem és kb 35 perc alatt készre sütöttem. A tepsit érdemes az utolsó 5 percre a sütő aljába tenni. 
Porcukorral meghintettem, mivel a túrókrém csak szelíden édes. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése