A JÓ ÖREG STÍRIAI

2018. május 7., hétfő


Osztrák eredetű, túrós tésztaétel és szeretek tésztát gyúrni. Hatalmas mennyiség lett - nyolcan ültünk az asztalnál-, de ahogy elnézem a maradék ma túrótortaként debütál még. Különösebb sztorim sincs hozzá, inkább konklúzióim. A recept mellé jönnek is. 
HOZZÁ: 12 friss tanyasi tojás, 1 kg krémtúró (pl EZ nagyon bejött mostanában), összesen kb. 60 dkg 00-ás liszt, 2 kezeletlen citrom reszelt héja, 12 dkg puha vaj, 12 dkg porcukor, 6 dl tejföl, só, mokkáskanálnyi vaníliapaszta, 1 marék apróra vágott, lemosott aranymazsola, ananász vagy őszibarack dzsem, vaj és zsemlemorzsa a sütőedény előkészítéséhez.

6 szobahőmérsékletű tojást kissé felvertem, elkevertem a krémtúróval és kb. 40 dkg liszttel, majd betettem a hűtőbe pihenni. Aztán kimentem a kertbe. Eltelt vagy két óra mire visszaértem a konyhába. Tök jó állaga lett a tésztának. Ezt mondjuk betudom a 00-ás liszt és a megfelelő idejű hűtés összhangjának. A tésztát jól meglisztezett felületen a maradék liszttel átgyúrtam, kinyújtottam, csíkokra vágtam és sós, forrásban lévő vízben két perc alatt kifőztem, majd leszűrtem. A többi tojást szétválasztottam, a fehérjét két evőkanál porcukorral és egy nagy csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgákat a maradék cukorral fehéredésig kevertem, majd hozzáadtam a puha vajat, citromhéjat, vaníliát és a tejfölt. Beleszórtam az apróra vágott aranymazsolát majd a felvert tojáshabot. Végül hozzákevertem a kifőtt túrós tésztát és kivajazott, zsemlemorzsával meghintett sütőedénybe öntöttem. 185 C fokon szép pirosra sült, kb 3/4 óra alatt. Akkor jó, ha nem túl szárazra sül, hanem megmarad a tészták között az öntet krémessége. Azt gondoltam elég, ha mindenki kap kevés rászitált porcukrot a tetejére, de persze jött a kérdés, hogy hol A lekvár. Meglepően jól működik ananász dzsemmel, ennek okán gondolom őszibarack dzsemmel is, ha azok könnyedén elegánsak, megfelelő citrusos ízzel bírnak. Szerintem kb. pont a fele mennyiség is elég 4-5 éhesnek is. Jött olyan kérdés a FB oldalon, hogy diétába hogyan illeszthető. Szerintem simán. CH csökkentett liszttel meg édesítővel és a tejföl pl. könnyű joghurtra való lecserélésével ugyanígy működik, bár még sosem próbáltam, nálam az egyébként ritkán készített, de klasszikus és valódi ételeknél továbbra is marad a jó minőségű cukor és liszt. Másnap majd kompenzálom salátával. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése