morzsás szilvás

2014. október 13., hétfő






Még épp elcsíptem egy adag érett, édes szilvát. A morzsás szilvában az a jó, hogy egyszerűen jó. És én szeretem az egyszerű és jó dolgokat. A "crumble" bármilyen gyümölccsel, darabos lekvárral vagy akár befőttekkel is oltári, na jó banánnal és citrusfélékkel még nem próbáltam. A legfinomabb langyosan, savanyú gyümölcsök mellé tejszínnel vagy mascarpone krémmel, édes gyümölcsök mellé egyszerűen egy kanál hideg natúr joghurttal.
HOZZÁ: 30 dkg liszt, 20 dkg hideg vaj, 15 dkg nádcukor, 1 kezeletlen citrom lereszelt héja, csipet só, 40 dkg szilva, 10 dkg nádcukor, teáskanál őrölt fahéj és szegfűszeg keveréke
A lisztet a sóval és a vajjal gyorsan összemorzsáztam, hozzákevertem a nádcukrot és a citromhéjat is. A megmosott és kimagozott, felezett szilvákat a cukorral, a fahéjjal és a szegfűszeggel összeforraltam és egy hőálló üvegtál aljára mertem. A tetejét beborítottam a morzsával és 185 fokon 30 perc alatt világosra sütöttem. Akkor jó, ha az alján lévő gyümölcs elkezdi bekebelezni a sült morzsát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése