GYÓGYÍTÓ LEVESEK I. - HAGYJ MA!

2019. január 17., csütörtök



Köszi a kérdést, én jól vagyok, körbenézek viszont sok a beteg. Újak és olyanok is akik már tavalyról áthozták. Tudom tél van, a zomberek dolgoznak betegen, a ziskolákban és a zoviban is taknyanyála egybefolyik mindenkiével, nincs megállás, pedig jeleznek a testek. Hahó, beteg vagyok, állj le - csak nem hallják a gazdák. A leállás régimódban minimum 48 óra, ágymeleg, ágynyugalom. Könnyű és kevés étel, hogy a testünket működtető összes sejtünk, ezt a csodálatos űrhajót, minden alkatrészével a gyógyulásra tudja összpontosítani. Az ilyen vízszintes taknyos-nyálas, köhögős, torok- és fejfájós ágynyugalmas nyavalyák elengedéséhez, vagyis elűzéséhez jöjjön az év első gyógyító levese:

HOZZÁ: 2 evőkanál olíva olaj, 3 fej fokhagyma, 2 evőkanál vaj (vagy kókuszzsír, ghee, vagyamitakartok, 1 nagy vöröshagyma, 6-8 mogyoróhagyma, 2 evőkanál friss, reszelt gyömbér, 12 gerezd nyers fokhagyma, 6 dl csirke leves, 4-5 dl kókusztej, korianderzöld, citromlé

A sütőt 165 fokra melegítem, az egész fokhagymákat hideg vízzel leöblítem, sütőpapírral letakart kis sütőlemezre teszem, meglocsolom az olívaolajjal és kb 30-35 perc alatt átsütöm. (akkor már jó is, ha megnyomva érezzük, hogy a belső fokhagymahús puha). Ha kissé kihűlt, egyszerűen kinyomjuk egy kis edénybe és félretesszük. A vajon az apróra vágott hagymákat (a mogyoróhagyma nélkül is tökéletes lesz, flancoltam na :)) átpirítom anélkül, hogy különösebben megbarnulnának, hozzáadom a gyömbért és a frissen reszelt, vagy nagyon apróra vágott fokhagyma gerezdeket is. Most adom hozzá a a sült fokhagymakrémem és felöntöm a csirkelevessel (ez lehet akármilyen erőleves, csontleves, tyúk-, marha-, zöldségleves is), kb. 5-8 percig lassú forralással főzöm, kevergetem.  Botmixerrel pürésítem, majd jöhet a kókusztej, újabb egybeforralás következik. Ezután a levest sűrű szitán átszűröm, egy merőkanállal átpasszírozom. A selymes és illatos levest felforrósítom, korianderzölddel, citromlével lágyítom. Mindenki gyógyuljon meg!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése