Nyár, Grill és a Zöld Relish

2015. június 15., hétfő



Még a múlt században, egy ideig Kanadában éltünk. Már akkor is gyűjtöttem recepteket, gépelt papírokon hoztam haza olyan ismerős alapanyagokból álló ismeretlen ízeket, mint amilyen pl. a zöld vagy a sárga Relish. Ennyi év után már nem szeretném uborka- vagy kukoricalekvárrá magyarítani, nekem megmarad Relish-nek, minden Hot Dog és Hamburger hiányozhatatlan testrészének. Most a zöld változat következik, a sárgának még nincs ideje, éretlen még a valódi kukorica...
HOZZÁ: 0,5 kg hámozott saláta uborka, 2 dkg só, 15 dkg kristálycukor, 2 dl rizsecet, 1 gerezd fokhagyma, 1 dkg sárga mustármag, 1dkg zellermag, 1dkg só
➊ Az uborkákat hámozom, lemosom, magos belsejét kivágom és 3x3 mm-esnél nem nagyobb kockákra vágom. ➋ Sóval elkeverem, lefedve 2-3 órát pihentetem, majd friss hideg vízzel átöblítem, leszárítom. Egy lábasban felolvasztom a cukrot, hozzáadom a rizsecetet, mustármagot, zellermagot, sót és az uborkát. ➍ 30 perc alatt összefőzöm az egészet. Akkor jó, ha az uborka üveges, enyhén ropogós marad, a rizsecet a cukorral ragacsos sziruppá sűrűsödik. ➎ Azonnal üvegbe teszem, lezárom, fejreállítom és 1 éjszakát jól bebugyolálva hagyom duzzogni.
Hűtőben tartom, nem használok más tartósítószert, úgyis elfogy pár hét vagy akár nap alatt. 1 közepes üveget töltök tele.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése