Első, máris tökéletes gluténmentes kenyerem

2015. március 18., szerda

Tavasz van, az újévi fogadalmak kettő.nullás ideje. Így, mostanában gluténmentes ételekben is gondolkodom. Ennek köszönhető ez a minden várakozásomat felülmúló kis vekni, a ropogós héjával, puha belsejével. Hajt a kíváncsiság, kibírja-e a következő pár napot és az alaprecept további édes és sós kiegészítőkkel hogyan turbózható. Amíg ez kiderül, itt a natúr gluténmentes kenyér receptje.




HOZZÁ: 450 g gluténmentes kenyérliszt-mix, 1 teáskanál só, 2 teáskanál sütőpor, 1 tasak/9g szárított bio élesztő, 2, 5 dl meleg víz, 1 evőkanál méz, 2 tojás, 2 teáskanál almaecet, 4 evőkanál olivaolaj 
A lisztkeveréket a sóval és a sütőporral együtt egy keverőtálba szitáltam. A szárított élesztőt feloldottam a mézzel elkevert meleg vízben. A felvert tojásokat az almaecettel és az olivaolajjal habosra kevertem. Az összes alapanyagot egybedolgoztam, sütőpapírral bélelt hosszúkás formába simítottam. Szobahőmérsékleten 40 percig pihentettem. Kicsit kelt meg, de sebaj, tetejét bevagdostam mint a malacbőrét és megkentem kevés hideg feketekávéval. Sütés, 185 °C, 1 óra. Meglepően jóízű...

Édes kenyérhez + 1 evőkanál méz és vagy/és apróra vágott aszalt gyümölcsök, mazsola, pirított dió, mandula, kezeletlen citrom/narancs héja, vanília
Sós kenyérhez + olivaolaj helyett lehet liba vagy kacsazsír, és vagy/és szárított paradicsom, oliva, pirított fenyőmag, sült hagyma, fokhagyma
Zöldfűszeres kenyérhez + olivaolaj helyett lehet liba vagy kacsazsír és vagy/és maroknyi, apróra vágott friss zöldfűszer, medvehagyma, snidling, bazsalikom, menta, kakukkfű, ami éppen szedhető lesz hamarosan
Pirított fűszeres kenyérhez + kevés olivaolajon átpirított köménymag, római kömény, kurkuma, koriander, köles vagy szezámmag, chili, teafű, rózsaszirom, szárított gyógynövények határtalan lehetőségei...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése