leveles a május, virágos a rét...

2017. május 4., csütörtök

… ezt dúdolgattam vásárlás közben, amikor megálltam a túrók előtt és megláttam, hogy leveles túró. Fogalmam sem volt, miért más ez a túró, mint a többi, de megtetszett és kíváncsivá tett. A túróval óvatos vagyok. Sok-sok éven keresztül a túrók élete a konyhámban így nézett ki: friss túrót mindenképpen veszek elhatározás, mi is lesz a túróból - persze csak holnap, ó a túró lassan élete végére ér, a túrót ki kell dobni, legközelebb nem veszek túrót, de szép friss a túró, már megint nem készült semmi a túróból, megint ki kell dobni és kezdődik előlről az egész - és utálom kidobni az élelmiszert. Túrógombóc persze készül azért minden évben - remegős igen -, nem esik szét főzés közben és van belőle vajas és morzsás is. Egyébként semmi flikkflakk, bátran  álljon neki bárki, aki kedvet kap hozzá.


HOZZÁ: 75 dkg zsíros (leveles) túró, 4 tojás sárgája, 12 dkg búzadara, 6 dkg sima liszt, 1 kezeletlen citrom lereszelt héja, 4 tojás fehérje, 1 nagy csipet só, 1 pohár joghurt és 1 pohár tejföl keveréke, 3 evőkanál porcukor, 1 evőkanál vaj, 6 evőkanál durva kenyérmorzsa, vaníliás cukor
A túrót késes aprítóban krémesítettem (ez onnan jött, hogy amikor át akartam törni, a burgonyanyomó alulmaradt a túróval szemben. viszont ezzel a technikával olyan jól sikerült, hogy ezentúl mindig így fogom készíteni). A tojások sárgájával, a darával, liszttel és citromhéjjal eldolgoztam, hagytam kb fél napot a hűtőben pihenni. Ennél kevesebb idővel is beéri, csak nem voltam otthon (minimum 1 órát álljon). Egy nagyobb lábasban vizet forraltam, sóztam. A tojások fehérjét jó kemény habbá vertem és összeforgattam a túrós masszával, majd vizes kézzel gombócokat formáztam. Eredetileg jó nagy gombócokat terveztem, de aztán az első próbagombóc főzése során kiderült, hogy a közepe nyers marad, így végül maradtam a golflabda méretnél. 5 perc főzés gyöngyöző vízben, majd 10 perc pihentetés tovább a forró vízben, fedő alatt. Közben a vajon megpirítottam a morzsát, kikevertem az öntetet (amihez néha egy teáskanál fahéjat is szoktam keverni, általában a hideg évszakokban), majd leszűrtem a kész gombócokat. Egy tucatot morzsáztam, a maradékot vajba forgattam és nyakon öntöttem cukros tejföllel. Plusz vaníliás cukorral is megszórtam, vigasztalódni.

Mi is az a leveles túró: A leveles túró készítése során az aludttejet több rétegben helyezik egymásra, amely így a csurgatás után is rétegekre azaz levelekre szedhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése