Mostaccino - fűszeres keksz Lombardiából

2021. április 2., péntek

Még az életben nem találkoztam ezzel a kekszel, amíg a crema-i tortellini elkészítésébe nem kezdtem. Valójában egy több fűszerből álló, végtelenül egyszerű keksz, amit a tortellini töltelékéhez kevernek. Sütés közben olyan illat szállt a konyhában, mintha egy marokkói piac fűszerboltjában lennék. 

HOZZÁ: 15 dkg liszt, 2 evőkanál burgonyakeményítő, 2 evőkanál nádcukor, 1 tk őrölt: fahéj, szegfűszeg, kömény, szerecsendió, szerecsendió virág, koriander, keserű kakaó és még 1 őrölt csillagánizs, 1 mk só, 1 csipet bors, 1 tojás, 2 ek puha vaj és annyi víz (kb 4 ek), hogy jól gyúrható és nyújtható tészta legyen. a jól kidolgozott tésztát, nyújtás előtt hagytam 20 percig pihenni, majd 2 mm vastagra nyújtottam, nagyobb rombuszokra vágtam (10x5 cm), sütőpapírral fedett sütőlemezen, 140 fokon, 20 perc alatt megsütöttem. Kevés adatot találtam a neten, muszáj lesz kipróbálni az eredetit is, szülőföldjén, ilyen-e...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése