KEZDŐDIK A TÉLI KRÉMLEVESEK IDEJE

2020. november 9., hétfő

KAPROS KARFIOLKRÉMLEVES RIZSGOMBÓCCAL






húsmentes hétfő van és a hétvége elég durva húsevéssel telt, így a hétköznapokra maradnak a könnyű, gyors, főleg zöldségekből álló ételek, egyik legjobb formájukban, krémlevesként. A karfiolkrémleves időtlen szépség, bár annak idején, amikor a repertoáromba került, még nem találták fel a növényi tejeket és a puffasztott rizskorongokat sem, de ettől ez a leves mégiscsak több lett a jelenre. nem kezdek bonyolult szófordulatokba, csak annyit még, hogy örülök, hogy újra azt éreztem, ideje felkeresnem a saját blogoldalam, hogy újra itt is írjak, ne csak összecsapva a fb-on. a telefonommal fotózok már jó ideje, így a blogra való feltöltés igényel némi photoshop átméretezést és ezzel együtt persze időt is, amiből nekem sosincs elég. úgyhogy írom a receptet:

HOZZÁ: 
2 ek szőlőmag olaj, 1 kisebb póréhagyma apróra vágva, 1 közepes karfiol kisebb rózsákra szedve, só, víz, 2 dl tejföl vagy növényi tejszín vagy növényi krém - ki mit szeret, 1 ek friss, apróra vágott kapor
4 korong natur puffasztott rizs, 2 ek liba/kacsa-, szagtalanított kókusz zsír, 8 fürj-, vagy 2 tyúktojás, 1 teáskanál frissen reszelt gyömbér, őrölt bors
A szőlőmagolajon a póréhagymát megfuttattam (maradjon zöld, sült részek nélkül), hozzáadtam a karfiolrózsákat, átkevertem, sóztam és annyi vízzel öntöttem fel, amennyi ellepi, meg még két ujjnyi. Puhára főztem közepes hőmérsékleten, majd 1 merőkanálnyi karfiolt és hagymát félretettem. A többit botmixerrel pürésítettem, hozzákevertem a tejfölt/növényi tejszínt/krémet - ki  mit szeret és óvatosan kevergetve újraforraltam, jöhet vissza a félretett sűrűje és a friss kapor. 
A gombócokhoz a a rizskorongokat késes aprítóban összetörtem, hozzáadtam az egész fürjtojásokat, a kacsazsírt, gyömbért, borsot és masszává kevertem, hagytam állni, amíg a leves megfőtt. Vizes kézzel 8 kis diónyi gombócot formáltam és lassú forrásban lévő, sós vízben kb 8 perc alatt kifőztem. Jó kis duckók lettek, hagytam a főzővízben tálalásig. Ezt a gluténmentes gombócreceptet Rubin Eszter első hisztaminmentes szakácskönyvében olvastam, bár ott van még pár egyéb hozzávaló is, de szerintem azok nélkül is tökéletesen működik. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése