MUCI vacsorája

2019. november 19., kedd



Muci nagy vacsorát főzött. Muci régen nem szeretett főzni, amikor elhitte, hogy ő nem tud olyan jól, mint az anyukája. Amióta nem hiszi ezt el, azóta tudja és azóta élvezi is. Szeretem Muci főztjét. A Muciban az is jó, hogy a rakottkelt is irtó jól csinálja és mindig készít a kedvemért is (pedig a családja nem annyira rajong érte, mint én). Muci azért is a barátnőm, mert nem retten meg attól, hogy meghívjon: enni. Mert sajnos lássuk be, mégsem bók, ha egy ismerősöd azt mondja, azért nem hív meg magához vendégségbe, mert attól fél, ő úgysem tud olyan finomat az asztalra tenni, mint én. Muci recepteket keres, újságokból, netről, könyvekből, hogy a válogatós és jól tartott családja is jól érezze magát és a törődést. A múltkori roskadásig rakott asztalon pl. ott volt Mautner Zsófi vagy Hódító Sanya indiai currys karfiolja (meg nem mondom kinek a receptje az eredeti) meg Yotam Ottolenghi izraeli padlizsánja is. Szép, színes, gazdag darabok, mint a barátságunk Mucival. Kutyultam a tányéron a kettőt és a szombati vacsora óta vágyakoztam rá. Currys - fűszeres sült karfiol, karamellizált hagyma, pirított mandula, gránátalma

HOZZÁ: 1 nagy karfiol, 1 nagy dobozos görög joghurt, 1 tk kurkuma, 1 tk curry keverék, 1 tk őrölt római kömény, 1 kisebb kezeletlen citrom leve és reszelt héja, 2 gerezd összetört fokhagyma, 3 ek olívaolaj, 1/2 tk só, 1/2 tk őrölt citrombors, 2 nagy édes salátahagyma, 2 evőkanál szőlőmagolaj, 1 marék szeletelt fehér mandula, 1 gránátalma magjai

A kurkumát, curry keveréket, őrölt római köményt, a citrom levét és reszelt héját, 2 gerezd összetört fokhagymát, olívaolajat, sót, citromborsot simára keverem, majd egy nagyobb keverőtálban a joghurthoz adom. A kisebb rózsáira szedett karfiolt marinálom a fűszeres joghurttal és sütőpapírral fedett sütőlemezren egyenletesen elterítem. 220 fokon kb. 30 percig sütöm, közben 1x a karfioldarabokat csipesszel átforgatom. A hagymát vékonyra szeletelem és serpenyőben, kb. 8 perc alatt karamellizálom. (közepes hőfokon, gyakran kevergetve átsütöm - fontos, hogy ne égjen-, vagy száradjon meg/ki.) A megsült karfiol tetejére halmozom a sült hagymát, megszórom a szeletelt mandulával és még 8-10 percig tovább sütöm, amíg a mandula is megpirul. Meghintem a gránátalma magokkal és kész is.

a legjobb falat mégiscsak az, amit a sütőlap aljáról a végén összevadászok


Itt látható, ahogyan Zsófi elkészíti a karfiolt.
Itt látható Yotam Ottolenghi receptje.
Itt megmutatják, hogyan bánjunk a gránátalmával.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése