Forró, friss, zöld

2017. április 30., vasárnap

Az áprilisi kert lelkesít. Nincs háború még a csigákkal, földibolhákkal, katicákkal sem. Minden annyira friss, most született, olyan erő van a földben és a zöldekben, olyan illata van az életnek, olyan zöld a valóság. A rukkola intenzíven burjánzik (hívhatnám invazív gaznak is nyugodtan), a spenót még bébi, de már szedhető, a snidling lassan már virágba borul, vizitormát pedig úgyis minden héten veszek a piacon, amíg még lesz. Egy sűrű, intenzív zöld krémlevessel ölelem magamhoz a tavaszt.


HOZZÁ: 1 evőkanál puha vaj, 1 póréhagyma, só, 2 közepes burgonya, 3 marék spenót, 2 marék rukkola, 2 marék vizitorma, 1 marék snidling,  3 dl tejszín, 3-4 evőkanál frissen reszelt torma, só 
Az apróra vágott póréhagymát lesóztam, majd a vajon megpároltam. Hozzáadtam a kockára vágott krumplit, tettem rá annyi vizet, amennyi ellepi és puhára főztem. Belekevertem a lemosott spenótleveleket, pár percig együtt forraltam. Botmixerrel pürésítettem. A tejszínnel kiforraltam. A maradék zöldeket késes aprítóban összevágtam, a levesbe kevertem. Az egészet átszűrtem. Tetejére friss tormát reszeltem, pár szál nyers zöldet ropogtattam mellé. Forrón, frissen, zölden.

itt egy másik zöldleves is

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése