EGYETLEN ÉRV A MIKRO MELLETT

2016. március 1., kedd

Ezt a francia receptet azóta rakosgattam, amióta a Brownie-láz betört az országba és ez szerintem megelőzte még a nagy-Tiramisu lázat is. Mindennek eljön az ideje, a jó öreg brownie-nak is. Egy nagyobb társaság részére sütöttem meg először, nem kevés (kb 24 szelet) tudom, uncsi brownie-t. Megmaradt legalább a fele. Ennek 2 oka is van. 1. Pont feleannyian voltunk. 2. Pont annyira volt hideg a szabadban, hogy az előző este készült süti összeállt mint a samott. Így történt meg az az egyedülálló eset, hogy hazahoztam a maradékot. Várakozott vagy inkább elfelejtődött pár napig a hűtőben. Aztán csoda történt. Megtaláltam. A kockára vágott szeletet, üvegtányérra tettem és 30 mp-re MEG-MIK-RÓZ-TAAAAAAAM. Na és mi lett? A tökéletes, téli csokiélmény. Puha, vajas, édes, csokoládés, krémes falat. Köszi Mikró. 


HOZZÁ: 300 g (70%) étcsokoládé, 230 g vaj, 100 g nádcukor, 8 tojás, 100 g liszt, 1 csipet só
➊ Az egész tojásokat a cukorral dús habbá verem. ➋ Vízgőz felett elkevergetem a csokit a vajjal amíg teljesen egybeolvadnak. ➌ Felváltva a tojáshabhoz adom a lisztet és a vajas csokit és végül a sót. ➍ Kivajazott, kakaóporral meghintett tepsibe öntöm a keveréket és 15 percig sütöm 180 fokon. A belseje még puha. Így, vagy most rögtön tálalom, vagy hűtöm egy éjszakát. Fagyival, karamellával, tejszínhabbal, gyümölcsökkel, lekvárral, tejjel, kávéval, satöbbisatöbbi… mikrózva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése