Érik az áfonya

2014. szeptember 13., szombat

Végre itthon is árulnak normális mennyiségű és minőségű áfonyát a piacokon. Drága és szép gyümölcs, tökéletesen fagyasztható. Íze, alacsony savtartalma miatt nem túl markáns, így jól párosítható sós és édes ételek mellé is. A szezont ezennel megnyitom egy klasszikus ÁFONYÁS CITROM & JOGHURT MUFFIN -nal:

HOZZÁ:  4 egész tanyasi tojás, 30 dkg cukor, 1,5 dl kukoricaolaj, 3 dl török joghurt, 1 narancs leve, 3 kezeletlen citrom leve és héja, 40 dkg liszt, 1 kávéskanál szódabikarbóna, 1 csipet só, 30 dkg áfonya. Az egész tojásokat a cukorral habosra vertem, hozzáadtam az olajat, joghurtot, citromhéjat és az átszűrt citrom- és narancslé felét. A lisztet a sóval és a szódabikarbónával át- és összeszitáltam, és a krémhez kevertem. Az átválogatott, lemosott áfonyaszemeket óvatosan a nyers tésztához vegyítettem. A papírformákat kétharmadig feltöltöttem és 170 fokon 20 perc alatt készresütöttem. 
CITROMMÁZ: a maradék citrom és narancsléhez kb. 25 dkg átszitált porcukrot kevertem, amíg sűrű krémet kaptam.  A teljesen kihűlt muffinokra csorgattam. 30 db lett.



Az áfonya most a Lehelen 1500/2000 -, a Fehérvári úton 2200/2600 Ft/kg. 2 kg leválogatott szemet fagyasztottam későbbre, díszítésnek, joghurthoz, turmixba, lekvárnak. Legközelebb az áfonyaszemeket lisztbe forgatom, hogy ne süllyedjenek el sülés közben a tésztában. Az áfonyás muffin olyan mint az a dal, amiben egy fura hangú pasi énekli, hogy "Sing the song...", de ha most az összes muffint egyedül megehetném se tudnám megmondani az előadót, a szám eredeti címét vagy a további dalszöveget. Tudja valaki?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése