GAZDAGODNI - egyik kedvenc nyári levesem és a dzsókerek

2021. június 16., szerda

egyik kedvenc, nyári gyors alaplevesem,  ropogós zöldséggel és ...







1 ek kókuszzsír, 4 hámozott, apróra vágott vagy spirálozott fiatal cukkini, 4  gerezd összetört fokhagyma, 4 zsenge, szeletelt pak choi, 1 ek currypor vagy pasta, 4 dl víz, 2,5 dl kókusztejszín, só, jó sok friss korianderzöld, 2-3 lime és friss chili paprika 

... és akkor jöhetnek hozzá a dzsókerek, egyéni választás szerint:

- főtt rizstészta

- főtt udon

- főtt rizs

- spenótlevél

- mángoldlevél

- apróra vágott zellerszár

- spárgafejek

- gombák pirítva

- apróra vágott kígyóuborka

- karikázott újhagyma

- snidling

- zöldcsírák

- szeletelt avokádó

- zöldbelű sárgadinnye kockák

- hideg, vékony szeletekre vágott lassan sült  mangalica oldalas vagy malac hasaalja (gyömbérrel és fokhagymával, befejezésképpen pirított szezámmaggal és szezámolajjal

- meleg, vékony szeletekre vágott, serpenyőben sült kacsamell

- fokhagymás, serpenyős rákfarkak

- buggyantott tojás

- buggyantott fürjtojás

- füstölt tofu

- ...

A felforrósított kókuszzsíron átpörgettem a cukkinit, hozzákevertem a pak choit és a fokhagymát, a curryport, sót, felöntöttem a vízzel (most a rizstészta főzőlevével), egybeforraltam, kókusztejszínnel sűrítettem. végén adtam hozzá a főtt rizstésztát, korianderzöldet, zöldcitrom levét és kacsamellet sütöttem hozzá, serpenyőben, egészben, majd felszeletelve visszatettem a serpenyőbe, édes chili mártásban karamellizáltam, megszórtam füstölt szezámmaggal, így került a sűrű leves tetejére


 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése