CSOKOLÁDÉS KÓKUSZOS KEVERT SÜTI HÉTVÉGÉRE

2021. március 26., péntek

lehet hétköznap is.  legyen a neve KÓKUSZ CAPRESE.




HOZZÁ: 20 db szobahőmérsékletű fürjtojás szétválasztva (vagy 4 db tyúktojás), 12 dkg kókuszreszelék - még fele finomságúra őrölve, 12 dkg belga étcsokoládé pasztilla apróra törve, 12 dkg nádcukor, 2 ek semleges ízű olaj - pl szőlőmagolaj, 1 nagy csipet só

elég sok felesleges mozdulat kihagyható, ha figyelünk a sorrendekre. ha az előkészítésnél pl a száraz anyagok kimérve, összekeverve, vagy átszitálva már ott vannak. A folyadékok szintén kimérve, elkeverve, előkészítve. Majd a habverés, ami teljesen tiszta habverőlapátot kíván, viszont a sárgája keverésnél egyszerűen csak folytatható ugyanazokkal a lapátokkal. 

1, A kókuszreszeléket késes aprítóban finomabbra daráltam, majd a csokoládé is ugyanígy végezte. Végül a kókuszt és a csokit elkevertem, hozzáadtam a sót is. 

2, A tojások szétválasztását fogjuk fel finommotorikus mozgásgyakorlatnak, hamar bele lehet jönni. A legjobb ha fehér vagy átlátszó edényt vagy poharat használunk, hogy az esetleges pici héjakat is észrevegyük. Egyébként a tojásfehérje, habbá verés közben feldobja a héjat, ha véletlenül mégis maradna benne, ilyenkor még érdemes figyelni. Amikor a tojáshab már fényes és kemény, apránként hozzákevertem a a cukrot és még kb 5 percig folytattam a habverést.

3, A tojások sárgáját szintén habosra kevertem az olajjal.

4, A felvert cukros habba óvatosan beleforgattam a csokoládés kókuszos keveréket, majd az olajjal kikevert tojássárgákat. Sütőpapírral bélelt formában, 175 fokon sütöttem, kb. 30 percig. 

MÁZ: 6 dkg víz, ugyanannyi kristálycukor és szagtalanított kókuszzsír, 2 ek édesítetlen, sötét kakaópor, 1 csipet só.  A vizet a cukorral egybeforraltam, hozzákevertem a kókuszzsírt, végül a kakaóport, sót. fél perc alatt, alacsony hőmérsékleten, kevergetve, sima krémmé alakul. A kihűlt süti tetejét egyenletesen bevontam a még meleg krémmel.

+1  Rögtön lehet dupla mennyiséget sütni belőle...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése