A mi málnaszörpünk és még egy kis +

2014. július 8., kedd

Ha a bodza a tavasz, a málna a nyár. Ez az ibolyaillatú, sűrű málnaszörp hosszas várakozással készült eddig. Mire a nyárikonyhában a nylonfüggönyön átcsorgott a cukrozott gyümölcs leve, tényleg lement a nap, volt, hogy többször is. Erre találtam ki egy sietősebb megoldást.


HOZZÁ: 2.5 kg málna lemosva, tisztítva, 1 l ásványvíz, 1.6 kg kristálycukor, 1 dkg borkősav
A málnát, cukrot, borkősavat, vizet addig forraltam amíg a habja eltűnt. Sűrű szövésű szitán 2x átszűrtem, kiforrázott, üvegekbe töltöttem, száraz dunsztba tettem. A visszamaradt törkölyt fél liter vízzel átforraltam, leszűrtem, hogy rögtön legyen pár pohár friss málnaszörpünk.



Hűtőben tartom és felrázom, mielőtt használom.

Amint elkészültem a szörppel, rögtön forraltam egy kis üveg, málnás balzsamecet redukciót. Salátaöntetnek és, hogy feldobja a grillezett sajtot, zöldséget vagy húst.


HOZZÁ: 1 dl balzsamecet, 1 dl málnaszörp
A balzsamecetet a málnaszörppel méz sűrűségűre forralom, kb 10 perc alatt.
Kis üvegbe töltöm és hűtőben tartom, 2 hét alatt elhasználom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése