VASÁRNAP ESTI GYÖMBÉR SZIRUP

2014. március 9., vasárnap

A kora tavaszi vasárnap estéknek különös hangulata van. Leginkább akkor, ha a napot a szabadban töltöttem. Ilyenkor esik a legjobban egy melegítő ital, mondjuk filmnézés közben. A gyömbér dobogós helyezett nálam, számtalan gyógyító, szépítő hatásán túl, különleges ízéért szeretem. Az enyhén csípős gyömbérszirup fűti a testet, forró vízhez, teához, pezsgőhöz, pálinkához, vodkához adva erősen
segíti a kanapé feletti levitálást. Egyéb napokon salátaöntetnek, szörpnek, halpácnak is szoktam használni.

GYÖMBÉR SZIRUP
hozzá: 1 bögre / 3 dl űrtartalmú/ cukor, 1 bögre víz, 1 bögre tisztított, vékonyan szeletelt gyömbér, 1 citrom leve
A cukrot a vízzel és a gyömbérrel egybeforralni kb. 6-8 perc alatt. Ha kihűlt, leszűrni és a citromlevet hozzáadni. Zárt üvegben, hűtőben eltartható kb. 2 hétig.


A visszamaradt, lecsöpögtetett gyömbérszeleteket szétterítem egy sütőpapíron és sütőben alacsony hőfokon kb. 1 óra alatt kiszárítom. A sütőben hagyom kihűlni. Tökéletes rizs ízesítésére, de főzés közben is szeretem rágcsálni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése