Millet és a köles

2014. március 19., szerda



Pár napot Párizsban töltöttem. Az Orsay múzeumban a legelső kép amire rácsodálkoztam, Jean François Millet, Marokszedők című festménye volt. Erről a képről Anyukám egy öreg nagynénje készített gobelin másolatot, vagy 80 éve. Reggelenként, amikor kinyitottam a szemem, az első amit megláttam, ez a gobelinkép volt. Ha már Millet, beugrott, hogy köles, itt is egy tortarecept, olyan vendégeknek, akik gluténmentesen étkeznek. Meg olyan vendégeknek, akik nem ihatnak tejet. Olyanoknak is, akik kerülik a cukrot. És olyanoknak, akiket mindez egyáltalán nem érint, csak szeretik a finom sütiket.


KÖLESTORTA
hozzá: 30 dkg hántolt köles, 5 dl kókusztej, 5 dl alma kompótlé, 6 tojás, 1 evőkanál kókuszzsír, 1 kezeletlen citrom lereszelt héja és leve, 1 nagy csipet só, őrölt fahéj, őrölt szegfűszeg, őrölt vanília, 6 db édes golden alma, kis marék mazsola, méz
A hámozott, kockára vágott almát a fahéjjal, szegfűszeggel, vaníliával 5 dl vízben pár percig főzöm, leszűröm. A kölest a kompótlé és kókusztej kombóban egy csipet sóval puhára főzöm. A tojássárgákat a kókuszzsírral, citromlével és citromhéjjal habosra keverem, és a langyosra hűlt, főtt köleshez adom. Beleteszem a főtt almagerezdeket, megmosott mazsolát, felvert tojáshabot is. Kókuszzsírral átkent tortaformába öntöm és 180 fokon, kb. 40 percig sütöm. Igen, ez olyan mint egy ártatlan rizsfelfújt, kölesből. 
Langyosan szeletekre vágtam, tetejére mézet csorgattam. Nem értem miért keresték még másnap is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése